Pro és kontra a 3. sz. bekötőről
2012. 07. 3.A megépülő 3. számú bekötőút nyomvonalára az előző önkormányzati vezetés mondott áment, és költött el 200 millió forintot – hitelből – a földek kisajátítására úgy, hogy nem állt rendelkezésre semmiféle hatástanulmány a forgalom, a környezetterhelés, az itt élők életminőségének pozitív és/vagy negatív változásáról, egyszóval az új út szükségességét alátámasztó tényekről. Hivatalos hatástanulmány hiányában kénytelenek vagyunk a magunk fejéből összeszedni a 3. számú bekötőút várható előnyeit és hátrányait.
Várható előnyök:
-
A Középhegyen és Szedervölgyi településrészen élők számára a falut elkerülő,gyorsabb bejutás a fővárosba vagy az M0-s autóútra;
-
A Széchenyi utcától északra (felfelé) lakók egy része gyorsabban jut majd el az M0-s szervízútra;
-
az átmenőforgalom csökkenésével várhatóan csökken a Rákóczi-Jókai-Major úton közlekedő autók száma, hogy milyen mértékben, az hatástanulmány hiányában kérdéses;
-
a Major úton várhatóan csökken a tehergépjármű forgalom.
Várható hátrányok:
-
növekedni fog a forgalom a Laki saroknál;
-
A Széchenyi út körforgalomtól Laki sarokig tartó szakaszán a kimenő forgalom növekedése miatt nagyobb lesz a zaj- és levegőszennyezés;
-
Csömör eddigi egyik legcsendesebb részén, a Rét utca, Fecske utca és Laki köz által határolt „háromszögben” érzékelhetően megnő majd a forgalom;
-
a várható előnyt kérdőjelezi meg az a tény, hogy az általános iskola a Major úton van, s ezért azok a szülők, akik munkába járáshoz ugyan a 3. számú bekötőutat használnák, továbbra is a Major út felé fogják elhagyni Csömört, hogy a gyermekeiket elszállítsák az iskolába;
-
a falu legkedveltebb és leginkább megóvásra érdemes szabadidős területét fogjakettészelni egy gyorsforgalmi út: a lovasok, gyalogos kirándulók, kerékpárosok, sportolók csak az úton átkelve, illetve a patakátkelésnél több száz méteren a gyorsforgalmi úton haladva közlekedhetnek;
-
a csömöri lápot ezentúl mindenki – beleértve az általános iskola tanulóit – csak egyforgalmas úton történő átkeléssel közelíthetik meg;
-
a horgásztóhoz vezető Palotai út, illetve a patak másik oldalán a Vágóhíd utca forgalma valószínűleg növekedne, mert a falu központjában élők ezen az útvonalon érhetik majd el a 3. számú bekötőutat a leggyorsabban, még ha nagyrészt földútról vagy kavicsos útról is van szó;
-
Csömör újabb irányba válik gyorsan, könnyen elhagyhatóvá, ezért a közbiztonság romolhat;
-
Mogyoród és Fót irányából a földutakon keresztül a tehergépjármű-forgalom is nőhet.
Ezek nyilvánvalóan csak feltételezések. Véleményünk szerint a nagy kérdés az, hogy az új út által generált forgalom-növekedés a Laki saroknál, a Széchenyi úton, a Vágóhíd utcán és a Palotai úton arányban áll-e a Rákóczi-Jókai-Major úton átmenő forgalom csökkenésével?