Megszűnik a csömöri HÉV?

Az elmúlt hónapokban Csömör számára nem túl bíztató tervek láttak napvilágot a HÉV-vonalunk jövőjéről. A Csömöri Civil Egyesület aláírásgyűjtést, tiltakozó demonstrációkat szervez.
 
Néhány éve még egészen másról szóltak a hírek. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2014-ben egy olyan közlekedésfejlesztési koncepciót vázolt fel, amelyben egyfajta gyorsvasúttá fejlesztett HÉV-vonalon lehetne majd elérni Gödöllőt és Csömört is.
Aztán ez évben új terveket készíttetett ugyanez a BKK. A most ismertté vált koncepció szerint, mindezt igen homályosan kifejtve, Csömörről buszjárat menne Cinkotára (nyilván fokozva az utak zsúfoltságát), ahol majd át lehet szállni a gyorsvasútra vagy esetleg metróra. Vagyis egy újabb átszállási „lehetőség” -, ha már a hetvenes évekre megszüntették a közvetlen járatot Csömör és a Keleti pályaudvar között…
A csömöri önkormányzat ezzel szemben néhány hónapja több pontos határozatot juttatott el az illetékeseknek, amelyben a HÉV-járat megszüntetése helyett annak XXI. századi szintű fejlesztését kéri (a korábbi ígéreteknek megfelelően), továbbá a hátsó (ún. régi Kavicsbánya) vágány ismételt bekapcsolását a hálózatba, amely Kistarcsa felé jelentene közvetlen összeköttetést és amit a kilencvenes évek eleje óta nem használnak közösségi közlekedésre (akkor persze még nem volt Auchan, Dechatlon, Procter…). Sipos Tamás, a Csömöri Civil Egyesület tagjának véleménye: „Az elmúlt évtizedekben sajnos semmilyen fejlesztés nem történt a vonalon, bár még így is sokan járnak HÉV-vel. A megszüntetés helyett ezért korszerű, gyors elővárosi vasutat akarunk Csömörre!”
„Semmit, rólunk, nélkülünk!” – mondják a csömöri civil aktivisták. És ennek akarnak nyomatékot adni tiltakozásukkal, aláírásgyűjtéssel, demonstrációkkal. Ennek részleteiről napokon belül beszámolunk. Addig is íme a legújabb BKK-s koncepció, amiről a legsokoldalúbb médiaanyagot a 444.hu tett közzé: HÉV-fejlesztés
 

Hozzászólások

Ebben a cikkben semmi konkrétumot nem látok. A februári cikkben egyértelműen ott van hogy a HÉV marad. Mire alapoz kedves újságíró? - ez így csak politikai pánikkeltés!

Tisztelt Név Nélküli Hozzászóló, "Csömöri Lakos"! Sajnos az idézett cikk is eléggé sugallja a csömöri vonal megszűnését, de a hivatalos változat ki is mondja. Persze nem emeli ki ezt, mert annyira a gödőllői és a rákoskeresztúri fejlesztésekre gondol, de a fejlesztést összefoglaló térképen egyértelmű a megfogalmazás: "A csömöri HÉV nyomvonalán buszos közlekedés". Ráadásul a helyi képviselő-testület nyilvános ülésen is ezt erősítették meg a MÁV-HÉV Zrt. meghívott vezetői. Íme a BKK nyilvánosan elérhető tanulmánya, amelyben a 3. térkép írja la a HÉV-vonal megszűnését, a "A fejlesztés célja" című fejezetben: https://bkk.hu/wp-content/uploads/2014/11/nagy_atnezeti_teljes.jpg A Szerkesztőség

Tisztelt Szerkesztőség! Tisztelt Név Nélküli Cikk Író! A név nélkül megjelenő cikkeik hasonlóan komolytalanok, mint ez a semmitmondó, politikai pánikkeltő cikkük. Álhír keltésből jeles...

Tisztelt Hozzászólók! A fenti írás nem egy szerző álláspontját tükrözi, hanem a Csömöri Civil Egyesület tagjai által egyeztetett álláspontot, illetve kezdeményezést ismerteti - mivelhogy ezt a portált is az Egyesület működteti, ez nem titok, az impresszumból kiderül. Természetesen mivel technikailag lehetséges név nélkül hozzászólni, ezt nem róhatjuk fel a hozzászólóknak, mindössze az a furcsa, hogy míg a Facebookon számtalan ember fejtett ki érdemi véleményt a nevét felvállalva, itt kizárólag olyan kritikák fogalmazódtak meg, amelyek minősítgetést tartalmaznak, érveket azonban nem. A fenti tájékoztatásban illetve állásfoglalásban azonban semmiféle politikai tartalom nincs, még utalás szintjén sem jelenik ez meg. Már csak azért sem, mert mint ismeretes, több tervezet készült a jelenlegi politikai viszonyok mellett, közöttük olyan is, amely a csömöri szárnyvonal fejlesztését tartalmazta. Ezt a csömöri lakosok örömmel fogadták. Tudomásunk szerint a tervek elvetésének semmilyen politikai indoka nincs, kizárólag gazdasági megfontolások alapján tervezik a szárnyvonalon a kötöttpályás közlekedés megszüntetését. (Ami egyébként nem csak Csömört, hanem a XVI. kerület Csömöri HÉV által érintett részeit is érinti.) A közlekedés nem politikai, hanem társadalmi-gazdasági ügy. Nagyon nehéz lenne ebbe politikát belelátni...

Hol a politika ebben a cikkben? Bárhogy keresem nem találom. Agy nélkül ne kommenteljen szerintem egyik "csömöri lakos" se. Már ha egyáltalán csömöri.

Tisztelt Hozzászólók! Javasolnánk, hogy ha valakinek KONKRÉT információja van a cikkben érintett témával kapcsolatban, azt ossza meg velünk és az olvasókkal. Köszönjük! Jelezzük továbbá, hogy a honlapunkon meglévő hozzászólási lehetőséget azért is fenntartjuk, mert többen nem tudnak vagy nem akarnak a Facebookon hozzászólni az ott is olvasható cikkünkkel (cikkeinkkel) kapcsolatban. Ezt azonban minden esetben névvel kérjük megtenni, mint ahogy a facebookos hozzászólások is értelemszerűen névvel történnek. A Szerkesztőség

Szerkesztőség válasza: Tisztelt Illetékes Elvtárs nevű hozzászóló! Köszönjük észrevételeit! Sajnos, mint ahogy jeleztük, nem jelentetünk meg névtelen vagy álneves hozzászólásokat. Mivel nagyon érdekes és hasznos, mondhatni „belső” állami-minisztériumi információkat is leírt, örülnénk, ha aláírással megjelentethetnénk a hozzászólását. Üdvözlettel, a Szerkesztőség

1. Valóban nagyon jó, korszerű és időtálló elképzelés a metró egy szárnyának a csömöri HÉV vonalra helyezése. 2. Ez azonban csak akkor értelmes, ha ezzel egy időben a helyi busz sűrűbb, megbízhatóbb és nagyobb területet jár be, a Középhegyről is begyűjti utasait a metró (jelenlegi HÉV) állomásig. Más dolga nem is lenne, az Örs vezér térig nem kell járnia. 3. Az is elfogadható, ha a metrósított HÉV valamelyik közeli állomásáig közlekedik. Hangsúlyozom, nem a mostani vicces helyi járatra gondolok, hanem komoly, pontos járatra, ami igazodik a metró menetrendhez. 4.A vázoltakat elfogadhatónak tartanám, jobbnak, mintha a majdan megmetrósodó HÉV-ünkhöz a mostani idóta buszjárat közlekedne, ami pontosa fél Csömörről gyűjt csak utasokat és azokat is kriminális utazásra kényszeríti. 5. Ép ésszel fel nem fogom, hogy a mostani csömöri buszok miért nem csak a legközelebbi HÉV megállóg járnak csak, de azt igen precízen és nagyobb gyűjtóterületről, minden HÉV járathoz. Ezt megvalósítani most sem kerülne nagy összegbe. Direkt van ilyen ilyen agyatlan módon megszervezve Csömör és Budapest összekapcsolása? Még egy rendes BKV járat kihozása is jobb lenne, mint a mostani csömöri busszal az utazástól elriasztó idétlenkedés, Minimális beruházás lenne, addig is amíg eldől a Nagy Kérdés. Nem és nem értem, hogy miért hagyatkozik makacsul Csömör a minősíthetetlen színvonalú és szűk területet bejáró buszához. Kinek az érdeke ennek a gagyi és buta megoldásnak a fenntartása?

Dr. Nagy Kázmér hozzászólóval teljes mértékig egyetértek. A YouTube-on a(z) (többek közt) erről (is) szóló videó alá írtam az alábbiakat. Továbbá szeretném jelezni hogy a BKK fejlesztési terve megtekinthető a weboldalukon (pontosabban itt: https://bkk.hu/fejleszteseink/m2h8/ ) Szép és jó dolog a HÉV, DE! A fejlesztés (ami a jelenlegi H8-as (Gödöllői) vasutat, illetve az M2-es metrót érinti) arról szól, hogy az előbb említett két vonalat egybekötik (és építenek kettő új mellékszakaszt). Ez azt jelenti hogy a vonalon új síneket raknak le, egyes szakaszokat a föld alá visznek vagy a magasba emelnek, a megállókat áthelyezik, újakat hoznak létre, vadonatúj szerelvényeket készíttetnek (és nem a vadiúj Alstom metrókat akarják átalakítani, és hogy azokkal utána miket fognak csinálni, rejtély, na mindegy) stb. Ez mind rengeteg pénzbe kerül, és a felújításnak egy nem túl hosszú távon meg kell térülnie. Ha a csömöri vonalat felújítják, az a büdös életbe nem fog megtérülni, sőt veszteséget fog termelni. Sajnos ez a helyzet. Mondjuk ha a BKK buszai fognak közlekedni csömörre, akkor azok még mindig egy olcsóbb, megbízhatóbb és gyorsabb bejutást fognak biztosítani, mint a Weekendbus. (Én inkább azért harcolnék hogy a BKK keze alá kerüljön a teljes csömöri tömegközlekedés, mert az az utasoknak is sokkal költséghatékonyabb lenne). Félreértés elkerüléséért: nem a csömöri HÉV ellen vagyok, csupán elmondtam hogy miért nem fog valószínűleg megtörténni a szakasz fejlesztése.

Hozzászólok